Bugün, 28 Ocak 2025, tarihe adını altın harflerle yazdıran Vecihi K-VI'nın ilk uçuşunun yıl dönümü. Bu tarih, Türkiye'nin havacılık tarihindeki uzun ve çetrefil yolculuğunun da simgesidir. İlk Türk uçağı Vecihi K-VI'nın başarı öyküsü, aynı zamanda Vecihi Hürkuş'un azmini, karşılaştığı engelleri ve ülkesine olan sarsılmaz bağlılığını gözler önüne seriyor. KIZILELMA ve AKSUNGUR gibi milli gurur projelerimizin temelleri, Hürkuş'un mücadelesine dayanıyor. Selçuk Bayraktar'ın KIZILELMA'nın ilk uçuşunda bahsettiği "takozlar", aslında Türkiye'nin havacılık sektöründe yıllarca karşılaştığı bürokratik engelleri, kaynak yetersizliğini ve vizyon eksikliğini sembolize ediyor. Bu engeller, sadece Vecihi Hürkuş'un değil, Nuri Demirağ gibi birçok öncü ismin de ilerlemesini engelledi. Onların hikayeleri, bugün ulaştığımız noktayı daha da anlamlı kılıyor.
Vecihi K-VI'dan KAAN'a: 100 Yıllık Yolculuk

İçindekiler
Bugün, 28 Ocak 2025, tarihe adını altın harflerle yazdıran Vecihi K-VI'nın ilk uçuşunun yıl dönümü. Bu tarih, Türkiye'nin havacılık tarihindeki uzun ve çetrefil yolculuğunun da simgesidir. İlk Türk uçağı Vecihi K-VI'nın başarı öyküsü, aynı zamanda Vecihi Hürkuş'un azmini, karşılaştığı engelleri ve ülkesine olan sarsılmaz bağlılığını gözler önüne seriyor. KIZILELMA ve AKSUNGUR gibi milli gurur projelerimizin temelleri, Hürkuş'un mücadelesine dayanıyor. Selçuk Bayraktar'ın KIZILELMA'nın ilk uçuşunda bahsettiği "takozlar", aslında Türkiye'nin havacılık sektöründe yıllarca karşılaştığı bürokratik engelleri, kaynak yetersizliğini ve vizyon eksikliğini sembolize ediyor. Bu engeller, sadece Vecihi Hürkuş'un değil, Nuri Demirağ gibi birçok öncü ismin de ilerlemesini engelledi. Onların hikayeleri, bugün ulaştığımız noktayı daha da anlamlı kılıyor.